آغاز تولید قراردادی مرغ در خراسان رضوی

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید قراردادی مرغ در استان از اواسط آذر ماه آغاز و از اول دی ماه نیز شهرستان‌های استان در حال رصد است. در حال حاضر ۴۵ درصد تولید مرغ خراسان رضوی به صورت قرادادی انجام می‌شود.

0

به گزارش پایگاه  خبری سبز البرز،محمد مهدی یعقوب زاده در خصوص تولید مرغ در خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش  قیمت مرغ در بازار جهت متعادل شدن نرخ و برنامه ریزی برای عید نوروز، تولید مرغ در استان متعادل شده است. در همین  راستا در نیمه دوم آذر ماه در استان میزان جوجه ریزی یک میلیون قطعه کاهش داشته است.

وی افزود: در دی ماه جوجه ریزی  در استان به صورت عادی انجام شده و مقرر شده تا از بهمن ماه دوباره افزایش جوجه ریزی از سر گرفته شود. در همین راستا جوجه برای بهمن ماه  ذخیره شده است.

صادارت ۱۸۴ تن مرغ از خراسان رضوی 

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره صادارت مرغ از استان بیان کرد: میزان صادارت مرغ از استان طی مدت اخیر ۱۸۴ تن بوده است. میزان مصرف مرغ در خراسان رضوی بالا بوده و بخشی از تولید به خارج از استان ارسال می‌شود. با این وجود ۱۰۰ تن روزانه مازاد تولید مرغ در استان وجود دارد که برای عید توسط بخش خصوصی در حال ذخیره سازی است. همچنین تا کنون ۵۶۰۰ تن تخم مرغ از خراسان رضوی صادر شده است.

یعقوب زاده تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در خصوص توزیع و تولید مرغ برای عید نوروز در استان مشکلی وجود نداشه باشد. در همین راستا تا کنون ۴۰۰۰ تن مرغ در استان ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به آغاز تولید قراردادی مرغ در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تولید قراردادی مرغ در استان از اواسط آذر ماه آغاز و از اول دی ماه نیز شهرستان‌های استان در حال رصد است. در این نوع تولید۱۲ هلدینگ در استان ایجاد شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد تولید مرغ خراسان رضوی به صورت قرادادی انجام می‌شود. در این نوع تولید دانه و جوجه تامین و مرغ تولید کننده نیز توسط شرکت‌های بخش خصوصی خریداری می‌شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.