بازارهای اقتصادی محصولات استان سمنان توسعه می‌یابد

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه توسعه بازارهای اقتصادی محصولات تولیدی استان هدفگذاری شده است، گفت: می خواهیم به سالانه ۴۰۰ میلیون دلار صادرات دست یابیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،صادقی با بیان اینکه در ۹ ماهه اول سال جاری شاهد ارتقای کیفی و کمی صادرات از استان سمنان بوده‌ایم، ابراز کرد: دیپلماسی اقتصادی و تعریف مقاصد صادراتی به نحوی که ارتباط نزدیکی با کشورهای هم پیمان خودمان داشته باشیم، از جمله مسائلی است که مد نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌ها ما توسعه بازارهای تولیدات استان سمنان به سمت نیازهای کشورهای منطقه‌ای است، تاکید کرد: از آنجایی که سمنان نماینده ایران در کنوانسیون گردشگری و اقتصادی و فرهنگی جاده ابریشم است، می‌توان از این ظرفیت بهره برداری بهتری کرد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به حمایت‌هایی که در یک سال اخیر از توسعه صادرات غیر نفتی در استان صورت گرفته بیان کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم صادرات استان را ۲۳ درصد ارتقا ببخشیم که اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.

صادقی با بیان اینکه سمت و سوی اقتصادی ما فرصت‌های جدید صادراتی خواهد بود، افزود: هدف گذاری ما همانطور که در جلسات نیز بیان شده بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه از مبادی رسمی استان سمنان محسوب می‌شود آن هم کالاهایی که تولید استان هستند و می‌توانند نیاز کشورهای منطقه را رفع کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.