«تپه حصار» هفت هزار ساله دامغان منبع الهام کتاب نقاشی کودکان و نمایشگاه عکس شد

اکبرپور گفت: کتاب «رویای من در حصار» مجموعه‌ای از نقاشی کودکان از «تپه‌حصار» هفت هزارساله این شهر رونمایی و نمایشگاه عکس، به مناسبت سالروز ثبت این مجموعه تاریخی، افتتاح شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بیان کرد: نقش و نگارهای کودکان دامغانی از تپه حصار دامغان، در کتابی با عنوان «رویای من در حصار» گردآوری‌شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به قدمت هفت‌هزارساله تپه حصار دامغان، افزود: هم‌زمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه گروهی تصویرسازی «رویای من در حصار» به همت آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برپاشده است.

اکبرپور گفت: در تصاویر خلق‌شده، کودکان سعی در پیوند رازهای نهفته از گذشتگان در تپه حصار با دنیای کودکی و بی‌آلایش خود داشته‌اند.

مدیر و مؤسس آموزشگاه هنرهای تجسمی رویا نیز با بیان اینکه سال‌ها است تپه حصار دامغان به‌عنوان میراثی ارزشمند، آدمیان را مجذوب خودکرده است، گفت: سفالینه‌های تپه تاریخی حصار و نقوش آن‌ها، منبعی قابل‌ دسترس برای شناخت احوال، آداب و نگرش مردمان آن روزگار بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.