ایجاد کنسرسیوم تخصصی صادراتی در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: امروز توانمندی تولید هر نوع محصول مورد نیاز کشور روسیه در استان اصفهان وجود دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،رسول سواری گفت: کنسرسیوم‌های صادراتی سنگ، مواد غذایی، مصالح ساختمانی با هدف ساماندهی صادرات محصولات واحد‌های تولیدی راه اندازی خواهد شد و شرکت‌های مدیریت صادرات هم فعال می‌شود.

او با اشاره به سفر هیات تجاری و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان به شهر‌های مسکو و سن پترزبورگ روسیه، ادامه داد: بازار روسیه آماده و مستعد صادرات محصولات واحد‌های تولیدی استان اصفهان است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: امروز حدود هفت هزار واحد بهره بردار در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که از توانمندی‌های بالایی برای تولید محصولات مختلف برخوردارند.

سواری خاطرنشان کرد: استان اصفهان در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، نفت و پتروشیمی، صنایع فلزی و پلاستیکی و صنایع طلا و قطعه سازی و صنایع دستی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

او بیان کرد: امروز توانمندی تولید هر نوع محصول مورد نیاز کشور روسیه در استان اصفهان وجود دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان تاکید کرد: برای حفظ بازار روسیه باید به‌صورت برنامه ریزی شده و ساماندهی شده در حوزه صادرات به این کشور اقدام کنیم و صادرات سازماندهی شده در قالب شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها انجام شود.

او افزود: صادرات باید با تمرکز بر محصولات کم حجم و با ارزش افزوده بالا انجام شود.

سواری اظهار داشت: امروز مشکلی در زمینه لجستیک و حمل و نقل برای رفع نیاز‌های داخلی وجود ندارد، اما برای صادرات مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

او ادامه داد: امروز بیش از هزار واحد مستعد صادرات در این واحدها وجود دارد که واحد‌های دیگر می‌توانند از این واحد‌ها پشتیبانی کنند.

۲ هفته گذشته شهر‌های مسکو و سن پترزبورگ میزبان هیات تجاری و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان در زمینه‌های صنعت، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی بود.

مذاکره‌ها و تبادل تجربه‌ها در این سفر حول چهار محور علم و فناوری، مدیریت شهری و زیرساخت‌ها، تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری بود.

۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک صنعتی عملیاتی شده و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد از شهرک‌های استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.