اعزام دانش آموزان البرزی به راهیان نور

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز از آغاز اعزام دانش آموزان این استان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سرهنگ پاسدار سعید اخلاقی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت: امسال در مجموع چهار هزار دانش آموز از استان البرز به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند که یک هزار نفر آنان طی امروز تا ۲ هفته آینده راهی جنوب و غرب کشور خواهند شد.

او می گوید: اعزام دانش آموزان البرز به راهیان نور در ۲ مرحله پیش بینی شده است که مرحله دوم نیز در ماه‌های بهمن و اسفند امسال انجام می‌شود.

اخلاقی اظهار داشت: در دومین مرحله حدود سه هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع دوم متوسطه در ماه‌های بهمن و اسفند امسال عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور و سرزمین نور می‌شوند.

وی هدف اصلی از اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس را آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: یکی از تفاوت‌های اردوی راهیان نور در سال جاری علاوه بر بازدید دانش آموزان از یادمان‌های دفاع مقدس، بازدید از اماکنی است که حاصل دستاورد و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است.

اخلاقی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «راهیان نور یک فناوری برای استخراج گنج تمام نشدنی دوران دفاع مقدس»، افزود: زمانی که دانش آموزان را با فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت آشنا کنیم و با این ارزش‌ها انس بگیرند به هویت خودشان و خودباوری خود بیشتر فکر کرده و تامل می‌کنند و در نتیجه انگیزه بیشتری برای مقابله با استکبار، ظلم و استعمار پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: راهیان نور یکی از مهمترین حرکت‌های فرهنگی کشور است و دانش آموزان را در طی کردن پله‌های ترقی، پیشرفت، خودباوری و عزت ملی رشد می‌دهد و بدین منظور این حرکت عظیم فرهنگی و راهیان نور ادامه خواهد داشت و افتخار می‌کنیم که در این عرصه خادمی شهدا و انقلاب و نظام را داشته باشیم.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز به اهمیت راهیان نور اشاره کرد و گفت: باید تمام مردم و مسوولان کمک کنند تا این حرکت روز به روز تقویت و توسعه یابد.

در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا اردوی راهیان نور دانش آموزی به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.