قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی کشور: ۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: هم اکنون ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، اصغر کشتکار روز پنجشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این دانشجویان خارجی که از کشورهای منطقه هستند، بهمن ماه سال گذشته جذب مراکز علمی کاربردی شده و در حال تحصیل هستند.

وی بیان کرد: دانشجویان خارجی در مرکز علمی کاربردی کوشا تهران، مرکز علمی کاربردی کارخانه قند کرج و مرکز علمی کاربردی ستی سنتر اصفهان درحال تحصیل هستند.

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی باید قطب تربیت تکنسین در منطقه باشد، اظهار کرد: تلاش می شود در هر استان یک مرکز بین المللی راه اندازی شود و دانشجوی خارجی جذب کند.

کشتکار با اشاره به مزیت جذب دانشجوی خارجی اضافه کرد: جذب دانشجویان خارجی علاوه بر افزایش ارزش افزوده و درآمد زایی و خودکفایی اقتصادی دانشگاه ها، باعث شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های کشور شده و در مناسبات آینده بین ایران و سایر کشورها تاثیرگذار خواهد بود.

ارتقای کیفیت و توسعه آموزش‌های مهارتی از اولویت های اصلی دانشگاه علمی و کاربردی است

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال ارتقای کیفیت، توانمندسازی جوانان با توسعه آموزش‌های مهارتی و تمرکز بر کارآفرینی است، گفت: بر همین اساس مجوزی برای راه اندازی مراکز علمی کاربردی جدید صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان هم اکنون در ۵۷۰ مرکز علمی کاربردی در نقاط مختلف کشور در حال تحصیل هستند، افزود: این رقم در سال های گذشته بیش از هزار مرکز بود که به علت کیفیت پایین و مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر عدم فعالیت مراکز وابسته به دولت هم اکنون به ۵۷۰ مرکز کاهش یافته است.

کشتکار با اشاره به اینکه کیفیت آموزش بعضی از مراکز وابسته به دولت بسیار عالی بود که متاسفانه به خاطر مصوبه شورای عالی اداری تعطیل شدند، بیان کرد: اقداماتی برای راه اندازی مجدد این مراکز انجام شده و امیدورایم در آینده نزدیک این مراکز دوباره فعالیت خود را شروع و دانشجو جذب کنند.

وی از افزایش رشته‌های جدید در این دانشگاه برای رفع نیاز فعلی جامعه خبر داد و اضافه کرد: امسال ۱۲۵ رشته جدید به تعداد رشته‌های این دانشگاه افزوده شده که سال آینده این تعداد به ۳۰۰ رشته خواهد رسید.

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: حدود ۵۰ درصد رشته های جدید در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی است.

امسال ثبت نام دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی ۲۳ درصد افزایش داشته است

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: امسال تعداد دانشجویان ثبت نام کننده در این دانشگاه در مقایسه با پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

کشتکار با اشاره به کاهش دانشجویان در سایر واحد های دانشگاهی افزود: با این حال استقبال دانشجویان و خانواده ها از دانشگاه جامع علمی کاربردی افزایش یافته به طوری که امسال ۱۲۷ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۷۰ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی به اشتغال پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: مهم‌ترین وجه تمایز آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ با سایر دانشگاه‌ها مهارت آموزی دانشجویان است و فارغ التحصیلان این دانشگاه نیاز به آموزش بدو خدمت ندارند و از لحظه ورود به محیط کار، توانایی انجام کار را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به مدرک گرایی اعتقادی ندارد، اضافه کرد: در این دانشگاه به آموزش‌ها به صورت توسعه کیفی، هدفمند، پایدار، داخلی و بین‌المللی توجه شده و پیشرفت، ارتقا و ایجاد مشاغل دانش‌بنیان و مهارت محور مدنظر است.

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: بر همین اساس تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که هدفشان از تحصیل کسب توامان دانش و مهارت برای ورود قدرتمند به بازار کسب و کار است، انتخاب اول خواهد بود.

در این آیین با اهدای لوحی از زحمات دکتر داریوش لطیفی تقدیر و دکتر تورج حسن زاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.