بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ حرکت به سوی نخستین بانک سبز کشور

رئیس شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهرستان فریدونکنار گفت: امروزه بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری سبز در جهان طرفداران زیادی داشته و یکی از اهداف اخلاقی و اجتماعی بانک‌های بزرگ جهان انجام کلیه امور بانکی بدون کاغذ است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، عبارت «بانکداری سبز» به‌طور عام هر نوع فعالیت بانک‌ها برای حفظ محیط‌ زیست را شامل می‌شود. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌ عنوان نخستین بانک کشور در راستای تحقق بانک بدون کاغذ، در مسیر اصلاح ساختار الکترونیکی عملیات اجرایی بانک و ایجاد بانک تمام الکترونیکی گام برداشته و می‌توان این بانک را نخستین بانک سبز کشور نامید.

جواد شکراللهی یکی از اهداف اجرای طرح بانکداری سبز را کمک به حفظ محیط‌ زیست و جلوگیری از نابودی جنگل‌ها دانست و گفت: بانک‌ها یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ کاغذ بوده و حذف کاغذ از عملیات بانکی از این جهت اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه برای تشکیل هر پرونده ۱۰ برگ کاغذ مورد نیاز است، اجرای طرح حذف کاغذ را در زمینه حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از نابودی جنگل بسیار مؤثر توصیف و اظهار کرد: همچنین بایگانی و حفاظت از مدارک و اسناد بانکی با اجرای این طرح ساده‌تر و دسترسی به این اسناد نیز آسان‌تر خواهد بود.

شکراللهی خاطرنشان کرد: بانک مهر ایران به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشگام در بانکداری سبز، دامنه خدمات خود را تا نخستین مرحله‌ای که فرد نیاز به مراجعه دارد گسترش داده به‌طوری که حتی برای افتتاح حساب در بانک مهر ایران هم نیازی برای به شعبه رفتن وجود ندارد چرا که بانک مهر برای نخستین بار در کشور افتتاح حساب را به‌صورت آنلاین ارائه کرده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به همراه بانک و وب‌سایت این بانک و تکمیل اطلاعات درخواستی، حساب بانکی خود را افتتاح کرده و تنها برای دریافت کارت بانکی به شعبه مراجعه کنند یا اینکه حتی این مرحله را نیز حذف کرده و کارت بانکی خود را در منزل یا محل کار خود تحویل گیرند.

رئیس شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران شهرستان فریدونکنار تاکید کرد: تسهیلات بانکی نیز از انواع خدمات بانکی بوده که نیاز به حضور فرد و کاغذ بازی اداری است.

شکراللهی تصریح کرد: بانک مهر ایران به‌عنوان یک بانک سبز، تمام مراحل اخذ وام را به‌صورت الکترونیکی در نظر گرفته و دریافت وام را به یکبار مراجعه به بانک کاهش داده است. شرایط اعتبار سنجی مشتریان که یکی از مهمترین وظایف نظارتی بانک‌ها نیز محسوب می‌شود نیز در این بانک به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

این مسئول شعبه در پایان گفت: بانکداری سبز علاوه بر اینکه به کاهش مصرف کاغذ کمک می‌کند، کاهش رفت‌وآمدها را در پی دارد که به سبب آن از آلودگی هوا نیز جلوگیری می‌شود.

این مسئول شعبه در پایان گفت: مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب و از طریق سایت بانک www.qmb.ir و نصب همراه بانک مهرایران نسبت به افتتاح حساب و اخذ تسهیلات قرض الحسنه بصورت آنلاین با کارمزد صفر تا ۴ درصد اقدام کنند. در حال حاضر سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی ۵۰۰ میلیون تومان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.