رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه واقعیت ندارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه واقعیت ندارد و برخی اعداد و ارقامی که مطرح می‌شود، مستند نیست.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست با اعضای اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با بیان این‌که کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه واقعیت ندارد، اظهار کرد: برخی اعداد و ارقامی که مطرح می‌شود، خیلی مستند نیست.

وی با بیان این‌که قصد داریم امسال ساختار بودجه کشور را اصلاح کنیم، ادامه داد: به نظرمان آنچه در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده‌ایم، محقق می‌شود و شاید مقداری هم بیشتر تحقق پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: همه ما هم اشکالات را می‌دانیم و هم میزان سهم خود از این مشکلات را می‌دانیم اما گاهی اوقات آمار و ارقامی که ارائه می‌شود نیز خیلی درست نیست.

حاجی بابایی بیان کرد: زمانی که برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی مصوب و کامل شد، اهتمام همه بر این نکته بود که دولت نباید کار اقتصادی انجام دهد، بخش خصولتی هم نباید وجود داشته باشد لذا مصوب شد که همه شرکت‌های دولتی به استثنا مواردی که حاکمیتی هستند، به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی اضافه کرد: حتی ۸۰ درصد از نهادهای عمومی غیردولتی نیز باید واگذار شود، زیرا دلیلی ندارد که در حاکمیت‌ها هتل‌داری کنند، صفر تا ۱۰۰ مسکن هم باید خصوصی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اصلاح چرخه معیوب اقتصادی کار راحتی نیست، خاطرنشان کرد: در زمان بستن بودجه سال ۱۴۰۰، گفتیم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دولت نداریم چرا که این ارز متعلق به مردم است، به دولت گفتیم که اجازه ندارد از بانک مرکزی دلار بردارد، به بانک مرکزی گفتیم از بازار آزاد دلار بخرد، گفتیم ارز نیمایی و سامانه نیما قانونی نیست، ما یک قیمت بیشتر در بودجه نداریم که آن هم بی تی اس است و در این میان تخلفی در حال انجام است، این موارد را هم در جلسات مختلف به بانک مرکزی گفته‌ایم، از سوی دیگر سقف بودجه را افزایش ندادیم اما کسری ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی بودجه را درست کردیم.

وی گفت: نظام در برنامه هفتم توسعه معایب را یافته و نظرات بخش خصوصی و دولتی را گرفته است، به نظر من سیاست‌های برنامه هفتم توسعه یک انقلاب در اقتصاد کشور است که تاکنون هیچیک از برنامه‌های توسعه اینگونه نبوده اما اینکه ما بتوانیم آن را اجرا کنیم یا نکنیم، مسئله دیگری است.

حاجی بابایی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف تفکرات اقتصادی متفاوتی در کشور حاکم بوده است، افزود: در این کشور سال‌ها آدم‌هایی مسئولیت داشتند که اعتقاد داشتند ما نباید پالایشگاه داشته باشیم و اگر بنزین را وارد کنیم ارزان‌تر است.

وی یادآور شد: این تفکر بیش از دو دهه بر مملکت حکومت می‌کرد اما امروز دیگر این تفکر حاکم نیست بلکه معتقد هستند که پالایشگاه را داشته باشیم ولو اینکه بنزین را گران‌تر تولید کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.