امام جمعه رشت: کشاورزان نباید به دلیل واردات برنج برای فروش محصول دچار ضرر شوند

امام جمعه رشت گفت: دولت باید با ایجاد شرایطی اجازه ندهد کشاورزان هنگام فروش محصول خود به دلیل واردات برنج دچار ضرر شوند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مدیران کل، استانداران و فرمانداران گفت: طبق این نامه داشتن تجربه و حیا، ولایتمداری و دلدادگی به ارزش‌های اسلامی و با اخلاق و کم طمع بودن و عاقبت اندیشی برای مدیران ضروری است و مدیران بدانند که مردم رنج و مشکل دارند و اگر نمی‌توانند مشکلات آنها را حل کنند حداقل رفتار خوب و مناسبی با ارباب رجوع داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رهبری در دیدار با رجب طیب اردوغان اتمام حجت کرد و امنیت مرزهای عراق و سوریه را همانند ایران دانست و بیان کرد: منشور نظام اسلامی حمایت از امت اسلامی و مرزها است.

وی افزود: امیدواریم حرکت عاقلانه اردوغان تداوم یابد و شاهد درگیری در مرزهای کشورهای اسلامی از جمله عراق، ترکیه و سوریه نباشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به درگیری سردمداران آمریکا و حمله اف بی آی به خانه ترامپ بیان کرد: مسلمان نباید آرزو کند کشورها و ملت‌های دیگر درگیر جنگ و درگیری باشند چرا که خواهان آسایش برای همه ملت‌ها هستیم اما بسیاری از کارشناسان هشدار دادند به زودی آمریکا دچار جنگ‌های سخت داخلی می‌شود.

آیت الله فلاحتی عنوان کرد: آمریکا با بیماری روانی چندین هزار سرباز در نقاط مختلف دنیا، چالش بدهکاری سنگین جهانی، تلاش برای استمرار زیربناهای اقتصادی که در حال نابودی است و نزدیک شدن روسیه به جایگاه آنها مواجه است و بعید نیست آمریکا دچار بحران‌های سخت داخلی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خواهان درگیری در هیچ کشوری نیستیم اما خوب است آمریکایی‌ها طعم تلخ دخالت آمریکا در عراق، افغانستان و یمن را بچشند و معنی آرامش را بفهمند، ادامه داد: سردمداران آمریکا چیزی جز ویرانی در کشورها نداشتند و امروز منفور همه ملت‌های جهان هستند.

وی با اشاره به وضعیت کشت برنج و کشاورزان گیلانی گفت: اکثر قریب به اتفاق کشاورزان از وضعیت کشت امسال راضی بودند و افزایش تولید داشتند لذا به کشاورزان توصیه می‌کنم نماز شکر بخوانند زیرا با وجود کمبود آب مشکلی در تولید برنج نداشتند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دولت باید شرایطی لحاظ کند که کشاورزان داخلی به دلیل واردات برنج در فروش محصول خود دچار مشکل نشوند، بیان کرد: دولتمردان مسئله نان را جدی پیگیری کنند و نگذارید دشمنان سوءاستفاده کنند و با تشدید نظارت‌ها از آسیب به مردم جلوگیری کنید.

وی با بیان اینکه کیفیت نان استان گیلان در تراز مردم نیست، افزود: مسئولان حوزه آرد باید به این موضوع توجه کنند تا کیفیت و ماندگاری نان تولیدی در استان بیشتر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.