امام جمعه رشت: جلوی تغییر کاربری های زمین های کشاورزی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فروش زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آنها در گیلان گفت: دولتمردان و دستگاه قضایی باید نظارت کنند که هرجا تغییر کاربری برای ویلا سازی در حال اتفاق افتادن است، بلافاصله جلوی آن را بگیرند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: ممکن است مردم بدلیل مشکلات اقتصادی زمین های شان را بفروشند اما باید جلوی هر کسی که می خواهد با ویلا سازی زمین های کشاورزی استان را از بین ببرد، گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری اول شهریور به عنوان روز پزشک و کسب دستاوردهای بسیار در حوزه های مختلف از جمله دانش پزشکی طی دوران انقلاب اسلامی گفت: به گفته مقام معظم رهبری؛ انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه های علمی و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی شد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به رتبه نخست ایران اسلامی در برخی از بخش های مختلف پزشکی گفت: این دستاوردها و مرجع قرار گرفتن کشور مان برای تعدادی از کشورها در حوزه پزشکی و دهها نمونه دیگر از پیشرفت علمی؛ محصول روحیه، حضور و احساس جمعی است که انقلاب اسلامی برای کشور به ارمغان آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: ایران قبل از انقلاب در تولید علم و فناوری صفر بوده اما امروز در دانش پزشکی،دارو و داروسازی پیشرفت چشمگیر دارد.

آیت الله فلاحتی عقب ماندگی های کنونی کشور را مرتبط با دوران پیش از انقلاب دانست و گفت: عقب‌ماندگی‌هایی که از زمان قبل از انقلاب به جا مانده آنقدر زیاد است که اگر نیم قرن هم تلاش کنیم با عقب ماندگی هایی که از دوران پهلوی بر جای مانده و سیاه نمایی که رسانه ها انجام می دهند، تلاش ها به چشم نمی آید.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی طی این مدت ، بیش از چند صد سال خدمات داشته و ما حرف های بسیاری در زمینه علم و دانش داریم .
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تا دهه اول انقلاب فقط ۲ مرکز برای ام آر آی در دو شهر کشور بود،گفت: اکنون همه شهرهای کشور از این بخش از خدمات برخوردار شدند.
وی به اجرای طرحی برای رساندن دارو برای بیماران خاص به در منزل اشاره کرد و گفت: این کار بسیار خوبی است که باید حتماً عملیاتی شود.
وی همچنین با اشاره به شلوغی مطب پزشکان و در انتظار ماندن بیماران برای چندین ساعت برای ویریت شدن ضمن قدردانی از تلاش‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید با جذب بیشتر متخصصان از در انتظار ماندن چندین ساعته بیماران برای ویزیت شدن در مطب پزشکان بکاهد.
آیت الله فلاحتی همچنین بر اخلاق مداری پزشکان وکادر بخش اورژانس تاکید کرد و گفت: پزشکان و کادر درمان باید اخلاق مدار باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی حتی آب خوردن مردم را با برجام گره زده اند،گفت : بعضی می خواهند بگویند که معیشت مردم با مذاکرات گره خورده است اما این دروغ است و دولت سیزدهم هم معیشت مردم را به مذاکرات گره نزده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.