امام جمعه شاهرود: لزوم از سرگیری پروازهای فرودگاه شهدای شاهرود/ مسئولان پیگیر باشند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه راه اندازی مجدد فرودگاه شاهرود ظرفیتی ویژه برای توسعه استان سمنان است، گفت: مسئولان می‌بایست پیگیر برقراری پروازهای مسافری و تجاری از شاهرود باشند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه فرودگاه شاهرود چند سالی که فعالیت چندانی نداشته و می‌بایست مجدد فعال و راه اندازی شود، ابراز داشت: وجود فرودگاه ظرفیت ویژه‌ای برای رشد و توسعه اقتصادی شهرستان قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی دوباره پروازهای مسافری و تجاری می‌تواند راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود در شهرستان باشد، افزود: کشاورزان شاهرود و استان‌ها و شهرهای همجوار می‌توانند محصولات خود را به صورت مستقیم از شاهرود به اقصی نقاط کشور و خارج از آن صادر کنند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نفع این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه رفت و آمد کشاورزان به تهران برای صادر کردن محصولات خود نیز می‌شود، ابراز داشت: یکی دیگر از منفعت‌های وجود پروازهای تجاری دیگر دلالان سود نخواهند کرد و این بازدهی مستقیم به جیب خود تولیدکنندگان می‌رسد.

امینی با بیان اینکه حفر چاه نمی‌تواند مشکل بی آبی در شهرستان را حل کند چرا که یک ذخیره گاه برای آینده به شمار می‌رود، تصریح کرد: شاهرود با مشکلات کم آبی مواجه است لذا ضمن درخواست از مردم برای صرفه‌جویی می‌بایست مسئولان نیز برای تأمین آب پایدار در دراز مدت بدون حفر چاه راهکاری تدبیر کنند.

وی ضمن بیان اینکه شهرستان با ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه است، افزود: یکی دیگر از راهکارها، استحصال فاضلاب برای استفاده مجدد در بخش صنعت و کشاورزی است، لذا انتظار می‌رود موضوع راه اندازی شبکه فاضلاب شهری با مشارکت دولت و پیگیری مسئولان شهرستان به بُعد اجرایی برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.