۱۵۱ طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی تکمیل شد

مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از ۳۴۵ طرح بجا مانده و نیمه تمام ورزشی این استان طی یکسال گذشته، ۱۵۱ طرح به اتمام رسیده و بقیه همچنان در صف اخذ اعتبارات کشوری و استانی قرار دارند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی اکبر هاشمی جواهری روز جمعه در بازدید از طرحهای ورزشی شهرستان کاشمر افزود: پروژه های ورزشی اعتبارات زیادی را می طلبد، لذا برای ۱۹۴ پروژه نیمه تمام دیگر در استان باید فرمانداران از محل اعتبارات استانی و شهرستانی کمک کنند.

وی با اعلام اینکه پروژه جدید ورزشی غیر از اجرای زمین‌های ورزشی مصنوعی فوتسال در یکسال گذشته در استان نداشته‌ایم؛ بیان کرد: درصورت تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه تمام، زیرساخت های ورزشی در سطح شهر مشهد و شهرستانها بخوبی دیده خواهد شد.

هاشمی جواهری نخستین پروژه تجاری ورزشی خیرساز خراسان رضوی در کاشمر را یکی از پروژه‌های منحصر به فرد در استان دانست که برای تکمیل آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به روند پیشرفت نخستین پروژه تجاری ورزشی خیرساز خراسان رضوی در کاشمر از همکاری رییس نظام‌مهندسی خلیل‌آباد که نقشه‌های این پروژه را به صورت رایگان تهیه کردند، گفت: برای به ثمر رسیدن پروژه مزبور باید به سمت جذب سرمایه‌گذار رفت.

وی گفت: اجازه کلنگ زنی هیچ پروژه جدیدی در حوزه ورزش را نداریم، مگر اینکه خیرین یا سرمایه‌گذار صفر تا صد آن را متقبل شوند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: اعتبارات قابل توجهی در دست نمایندگان خراسان رضوی است که می‌توان از نماینده شهرستان برای اختصاص بخشی از این اعتبارات به این پروژه کمک گرفت.

هاشمی جواهری افزود: بر اساس قانون، اداره کل ورزش و جوانان فقط به پروژه‌های دارای کد می‌تواند کمک کند، اگر پروژه دارای کد نباشد هیچ کمکی نخواهیم داشت.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشمر نیز در این بازدید به وضعیت پروژه تجاری ورزشی خیرساز این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ضلع شرقی استادیوم ورزشی آزادی به طول ۱۱۰ متر بلااستفاده مانده بود تصمیم گرفتیم با کمک مجمع خیرین ورزش یار شهرستان و توسط خود هیاتهای ورزشی و با استفاده از کمک خیرین اقدام به ساخت و ساز شود.

رضا شهنازی افزود: تمامی نقشه‌های پروژه در قالب ۱۱۱ صفحه توسط رییس نظام‌مهندسی خلیل‌آباد و گروه شان بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای تهیه شده که اگر بنا بود مبلغی پرداخت کنیم ۱.۵ میلیارد تومان هزینه داشت.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری اماکن تجاری این پروژه توسط هیات‌های ورزشی برای تامین هزینه‌های آنان در طول سال است، از انعقاد دو تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و نیروی انتظامی خبر داد.

وی با اظهار تاسف از اینکه تنها پیست دو و میدانی شهرستان خاکی بوده و وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: به دلیل بدهی ۵۰۰ میلیون تومانی ورزش و جوانان به اداره آب و فاضلاب شهرستان و ناتوانی در آبیاری مداوم بخشی از چمن استادیوم آزادی خشک شده است.

رییس نظام‌مهندسی خلیل‌آباد و ناظر پروژه تجاری ورزشی خیرساز کاشمر نیز با اشاره به اتمام مرحله نقشه کشی پروژه گفت: نقشه های مزبور توسط اداره ورزش و جوانان برای تایید به اداره کل ارسال شده است.

شاهین بلوریان افزود: محاسبات و طراحی پروژه بیش از یک ماه به طول انجامید که به دلیل اهمیت آن و منفعت عامه هیچ‌گونه هزینه‌ای دریافت نشد.

رییس نظام‌مهندسی خلیل‌آباد تصریح کرد: در کنار این پروژه پیست دو و میدانی قرار دارد، به همین دلیل سعی شده پروژه به گونه‌ای اجرا شود که پیست با مشکل مواجه نشود.

وی عنوان کرد: پروژه در دو طبقه با سه هزار متر زیربنا اجرا می‌شود که طبقه اول آن دفاتر هیات‌های ورزشی و دو طبقه دیگر سوئیت‌ها و سالن همایش‌ها به مساحت ۳۵۰ متر مربع خواهد بود.

بلوریان با بیان اینکه این پروژه در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد، بیان کرد: برای اجرای این پروژه سه سازه جدا از هم طراحی شده تا در برابر زلزله مقاوم باشد، طبقه دوم به صورت شیب ۳۰ درجه مشرف به استادیوم اجرا می‌شود تا میهمانان ویژه امکان تماشای مسابقات را از آن قسمت داشته باشند.

به گفته وی عملیات ساخت و ساز این پروژه از هفته آینده آغاز و تلاش می‌شود طی مدت یک‌سال طبقه تجاری آن با کمک خیرین به اتمام برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این سفر از استادیوم آزادی، مرکز سلامت و تندرستی مستقر در اداره ورزش و جوانان شهرستان بردسکن ویژه بانوان بازدید کرد.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.