سرپرست دفتر شورای نگهبان در استان سمنان: دامنه فعالیت شورای نگهبان مختص به انتخابات نیست

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در سمنان گفت: شورای نگهبان دامنه فعالیت محدود به مصوبات مجلس و انتخابات ندارد بلکه گستره کار این شورا در واقع به تطابق تمامی قوانین مرتبط است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حجت‌الاسلام حسنعلی عربی پیرامون اولویت‌ها و اهمیت رسالت شورای نگهبان و با بیان اینکه این شورا نگاه حزبی به هیچ وجه ندارد، ابراز کرد: در اصول مختلفی از قانون اساسی به خصوص اصل چهارم، نود و چهارم و … شورای نگهبان به عنوان نهادی که حافظ و نگهبان اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قانون وظایف خطیری بر دوش شورای نگهبان قرار داده است، افزود: در راستای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام است که بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی از نظر شرع و قانون اساسی و تفسیر قانون اساسی بر عهده این شورا قرار دارد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان با بیان اینکه نظارت بر انتخابات نیز در زمینه حفظ و حراست از نظام بر می‌آید، گفت: شورای نگهبان دامنه فعالیت محدود به مصوبات مجلس و انتخابات ندارد بلکه گستره کار این شورا در واقع به تطابق تمامی قوانین با شرع مقدس اسلام و قانون، مرتبط می‌شود.

عربی با بیان اینکه بر همین اساس شورای نگهبان نهادی بی‌بدیل و بی‌نظیری در نظام مقدس اسلامی است، گفت: نمونه‌ای از شورای نگهبان در هیچ نظامی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان تعدادی مسئولیت نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند، افزود: شبکه ناظران ما در استان شامل ناظران، سرناظران، ناظران مسئول و … رسالت مهم نظارت بر انتخابات را به خوبی انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان همچنین در زمینه بی‌طرفی این شورا، توضیح داد: همان‌طور که قانون نیز تاکید کرده شورای نگهبان وابسته به هیچ ارگان دیگر نظام مانند قوه مقننه، مجریه و قضائیه نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.