مدیر عامل آبفا مشهد: جیره‌بندی در مشهد خط قرمز است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: قطع آب و جیره‌بندی خط قرمز این شرکت است، از این رو برای کاهش مصرف آب و نهادینه کردن مدیریت مصرف به دنبال فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی هستیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شرکت آبفای مشهد و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، افزود: خشکسالی‌های مداوم و کاهش بارندگی‌ در سالهای اخیر منجر به افت شدید منابع آبی شهرستان مشهد شده و هم‌اکنون ذخایر آبی این شهر به یک چهارم رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: بدین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم با نگاه بدبینانه به شرایط موجود برای تامین آب مشهد انجام شده و تلاش شبانه روزی برای تامین خدمات پایدار در حال انجام است.

اسماعیلیان اضافه کرد: شهر مشهد کمترین میزان مصرف سرانه آب در بین کلانشهرهای کشور را دارد ولی با توجه به کمبود منابع آب و اقلیم خشک منطقه، با رعایت کامل بهداشت و صرفه جویی می‌توان همین میزان مصرف را هم تا ۵۰ درصد کاهش داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: تلاش می‌شود با همکاری نهادهای فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج فرهنگ مدیریت بهینه مصرف آب در جامعه گام برداریم.

اسماعیلیان افزود: همچنین اقدام دیگر نظیر نصب لوازم کاهنده در کاهش مصرف آب بسیار موثر است اما مورد اقبال عمومی جامعه واقع نشده است که اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: کم آبی ممکن است بر معیشت مردم اثر مستقیم داشته باشد، یکی از مولفه‌های جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اهمیت و توجه به محیط زیست و به تبع آن موضوع آب است.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: باید آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این خصوص بیش از پیش انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در اداره کل تبلیغات اسلامی نیز می‌توان با ایجاد یک گروه تبلیغی از طلاب بر اساس مبانی دینی و به صورت عملیاتی نسبت به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح جامعه اقدام کرد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: بانوان جامعه نقش بی بدیل و اثرگذار در جریانات اجتماعی دارند و با فعال سازی بانوان کنشگر، به سرعت می‌توان نتیجه آن‌ را مشاهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: گروه نوجوانان را نیز می‌توان در حوزه آب و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف فعال کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: هم افزایی هرچه بیشتر سازمان‌های مرتبط در این حوزه ضروری است و فرهنگ‌سازی رسانه‌ای نیز به عنوان عامل اثربخش در اجتماع مورد تاکید است.

در این نشست تفاهمنامه همکاری با محوریت مدیریت بهینه مصرف آب بین مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد منعقد شد.

آب مورد نیاز مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طرق تامین می شود.

متوسط مصرف آب در مشهد برای مشترک خانگی حدود ١٢٠ لیتر در شبانه روز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.