مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت: سه نفر از حجاج کشورمان در عربستان دارفانی را وداع گفتند

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از فوت سه نفر از حجاج کشورمان در عربستان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۰ نفر از حجاج نیز به دلایل مختلف در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند که البته حال عمومی‌ آنها خوب است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، وحید اسکندری با بیان اینکه دو نفر از حجاج فوت شده زن و نفر سوم مرد است، اظهار داشت: بانوان فوت شده خانم زینب ملاحی از استان هرمزگان و خانم اکرم موسوی از تهران نام دارند.

وی با بیان اینکه ابراهیم خوش‌کیش نیز از خراسان رضوی بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت، ادامه داد: یک نفر از این عزیزان قبل از اعمال و مناسک ایام تشریق و ۲ نفر نیز بعد از ایام تشریق به رحمت خدا رفتند.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ نفر از حجاج کشورمان در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۴ نفر در بیمارستان سعودی و مابقی در بیمارستان مرکز پزشکی حج تحت درمان هستند و البته حال عمومی‌ آنها خوب است.

هفتم مرداد ماه آخرین کاروان حجاج به کشور بازمی‌گردد

اسکندری در ادامه در خصوص بازگشت حجاج نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده آخرین کاروان حجاج ایرانی هفتم مرداد ماه جاری فرودگاه عربستان را ترک و راهی کشورمان خواهد شد.

۳۹ هزار ۶۳۰ نفر حجاج کشورمان با ۳۰۱ کاروان راهی ایران خواهند شد

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ نیز پیش تر در خصوص بازگشت حجاج ایرانی گفت: ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر حجاج کشورمان در قالب ۳۰۱ کاروان به تدریج سرزمین وحی را ترک و راهی نقاط مختلف ایران خواهند شد.

کامران اکبری با بیان اینکه ۱۴۱ کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و ۱۶۰ کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می گردند، افزود: انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی های انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: از شامگاه ۲۶ تیرماه نیز پروازها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز می شود و نخستین پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران خواهد بود.

اکبری با بیان اینکه پروازهای فرودگاه جده به مقصد کشورمان از ۲۳ تیرماه آغاز شده است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده زائران حج امسال با ۹۳ پرواز از فرودگاه جده و ۷۰ پرواز از فرودگاه مدینه به کشور بازخواهند گشت.

وی از حجاج کشورمان خواست تا بارهای خود را در قالب دو ساک با وزن مشخص هر کدام ۲۰ کیلو گرم آماده نمایند و از تهیه بار خارج از استاندارد که موجب بروز مشکلاتی برای کاروان و شخص زائر خواهد شد، بپرهیزند.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ ابراز امیدواری کرد که پروازهای دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ۶ و ۷ مرداد ماه به اتمام برسد و تمامی زائران به کشور منتقل شوند.

اکبری با بیان اینکه دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان ها ابلاغ شده است، افزود: حدود ۱۷۲۰۰ زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد.

وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان و دست اندرکاران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال حجاج به سرزمین وحی ابراز امیدواری کرد که عملیات برگشت نیز به خوبی انجام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.