امام جمعه قزوین: حج بزرگ‌ترین مانور سیاسی، عبادی و اقتدار دینی مسلمان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه حج نمایش وحدت، اتحاد و همبستگی امت اسلامی است، گفت : حج تجلی بزرگترین مانور سیاسی، عبادی و اقتدار دینی مسلمانان در برابر تمامیت خواهی دشمنان اسلام در هر نقطه‌ای از جهان است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان افزود :حج راه تعالی انسان به سوی سعادت و عنصر حیات بخش جامعه اسلامی است که درس مجاهدت، گذشت و ایستادگی در برابر کفر و طاغوت را در میان مسلمانان زنده نگاه می‌دارد.
وی اظهار داشت : حج عبادتی اجتماعی است و همگان موظفند در یک زمان مشخص و در یک مکان معین گرد هم آیند و به صورت جمعی یک عبادت جمعی را بجای آورند و به ذکر خدا مشغول باشند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه مهمترین درسی که از سفر حج می‌توان گرفت پیوند بین امامت و ولایت است، تصریح کرد : امام باقر (ع) می‌فرمایند کسی که برای زیارت خانه خدا می‌آید، باید به ما مراجعه کند و ولایت‌پذیری، عشق و علاقه و نصرت خود را به ما نشان دهد.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: در مناسک حج، تقویت روح معنوی اتفاق می افتد و موجب می شود جهان اسلام در معنویت گامی به جلو بر دارد.
وی با بیان اینکه حج پیوند با ولایت و امامت و رهبری است، اضافه کرد : امام باقر (ع )فرمودند، اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است و هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده است.
آیت الله عابدینی در ادامه سخنان خود به حج ناتمام امام حسین(ع) پیش از واقعه کربلا اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) دیدند اگر در مکه بمانند خونشان ریخته می شود و حرمت خانه خدا آسیب می بیند و به همین خاطر به سمت کوفه حرکت کردند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه روز عرفه اظهار داشت : خداوند روزهایی از سال را برای رسیدن انسان به کمال مقرر کرده که یکی از این روزها روز عرفه است و در این روز دعا و استغفار بسیار سفارش شده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد : روز عرفه شناخت حقیقی خداوند متعال بیشتر امکان‌پذیر بوده؛ چرا که آن روز معرفت و آگاهی در فضایی به وجود آمده است و بویژه آنکه در آستانه عیدقربان و تقرب‌ الی‌الله بهتر انجام می‌شود.
آیت الله عابدینی تاکید کرد : عرفه مقدمه‌ای بر خودشناسی برای رسیدن به سلوک الهی و خداشناسی بوده و اگر قرار است کسی با معرفت و شناخت به محرم و صفر وارد شود باید از روز عرفه شروع کند.
وی افزود: باید در این روز عرفه سعی کنیم امنیت روحی و روانی در جامعه افزایش یابد و مسایل معرفتی خود را افزایش دهیم تا شناخت کاملی از مسایل داشته باشیم.
آیت الله عابدینی اضافه کرد : دشمنان نظام و انقلاب درصدد بر هم زدن امنیت روانی جامعه هستند و مستکبران جهان می خواهند ما آزادگی و عزت خود را زمین بگذاریم و به دنبال آنها باشیم و مردم انقلابی و با بصیرت ما در طول انقلاب همیشه دشمنان را نا امید کردند .
امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب اشاره کرد و افزود : در بسیاری از وصیتنامه های شهدا به حجاب سفارش شده و ضروری است که کارکنان دولت حجاب را رعایت کنند و تحول در ادارات جدی گرفته شود.
آیت الله عابدینی در ادامه به روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود : روز ادبیات کودک و نوجوان یک فرصت مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است تا بتوانیم کتاب را وارد زندگی کودکان و نوجوانان‌مان کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.