مشکلات ناشی از نبود آب در زاینده‌رود گریبان استان‌های دیگر را هم می‌گیرد

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تالاب گاوخونی برای همیشه خشک شود پراکندگی ریزگردها نه‌تنها استان اصفهان و شهرهای آن را از جهت بیماری‌های صعب‌العلاج تهدید می‌کند بلکه این بیماری گریبان استان‌های هم‌جوار را هم می‌گیرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، پروین صالحی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان مبارکه، اظهار کرد: میراث فرهنگی اصفهان میراث منطقه‌ای نیست، بلکه سند تمدن اسلامی در کل جهان و کشورها است و اکنون در سایه کم‌آبی‌های اخیر می‌بینیم که میراث فرهنگی ما نیز دچار آسیب می‌شود.

وی افزود: اگر تالاب گاوخونی برای همیشه خشک شود پراکندگی ریزگردها نه‌تنها استان اصفهان و شهرهای آن را از جهت بیماری‌های صعب‌العلاج تهدید می‌کند بلکه این بیماری گریبان استان‌های هم‌جوار را هم می‌گیرد.

صالحی گفت: با وجود اینکه شهرستان مبارکه ۲۲ کیلومتر مرز آبی مشترک با زاینده‌رود دارد و با وجود حضور کشاورزان حق‌آبه‌دار در این شهرستان اما در سال‌های اخیر همه التماس می‌کنند که حقابه را بدهید ولی جایی خبری نیست، دولت و حاکمیت باید به‌صورت جدی وارد مسأله کم‌آبی اصفهان شوند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت قبلی نقش مؤثری در حوزه کمبود آب در استان اصفهان ایفا نکرد، در حالی‌ که مسأله آب به‌ عنوان یک مسأله ملی است و دولت و حاکمیت باید برای آن تدبیر کنند.

وی ادامه داد: راهکارهایی که برای زاینده‌رود ارائه می‌دهند برای طولانی‌مدت است و اگر به سراغ راهکارهای کوتاه‌مدت نرویم که مشکلات کشاورزان را حل کنیم سال‌های آینده با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شویم.

صالحی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ با توجه به طرحی که در مجلس به تصویب رسید عوارض محلی را به عوارض استانی تبدیل کردند، عنوان کرد: در این تقسیم عوارض مخصوصاً مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرهایی تعلق‌گرفته است که جمعیت بیشتری دارد و ما در این شهرستان صنعتی جاده‌هایی داریم که شاید به علت تردد زیاد ماشین‌های سنگین این صنایع نظیر آن را هیچ جایی از استان نبینید و به‌جای اینکه به شهرهای هم‌جوار صنایع بزرگ توجه کنند، عوارض را به این شکل تقسیم کردند که اصلاً عادلانه نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، مطرح کرد: هنوز تغییر خاصی در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی صورت نگرفته است و یک طرحی در مجلس در حال بررسی است که نیروهای شرکتی که جاهای مختلف مشغول به کار هستند و صنایع به کار آن‌ها نیاز دارند از وضعیت شرکتی به قرارداد معین تبدیل شوند و شرکت‌های واسطه‌ای حذف شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.