آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه در سرخس

با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه در سرخس آغاز شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در دو فاز تعریف شده است که فاز نخست آن با ظرفیت تزریق ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در هشت ماه نخست و برداشت روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب (در چهار ماه سرد) پیشتر به بهره‌برداری رسیده است.

گاز برداشت شده از طریق خط ۴۸ اینچ برای مصرف در شمال شرق کشور به شبکه گازرسانی تزریق می‌شود.

آقای رئیسی در دومین روز از سفر استانی دولت مردمی به خراسان رضوی با حضور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس دستور آغاز “عملیات اجرایی مرحله دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D” را صادر کرد.

علاوه بر بازدید از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس، حضور و بازدید از پایانه مرزی و ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس، هم‌مرز با کشور ترکمنستان از برنامه‌های اصلی سفر رئیسی و اعضای هیات دولت به سرخس است.

تاکید رئیس جمهور بر تشکیل کارگروه حل معضل ریزگرد‌ها در سرخس

رئیس جمهور در جمع مردم سرخس، بر تشکیل کارگروهی متشکل از بخش‌های مختلف به منظور رفع معضل ریزگرد‌ها در این منطقه، تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پس از حضور در مراسم آغاز احداث فاز دوم مجتمع ذخیره سازی گاز شوریجه در مجموعه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس و افتتاح پارک گوگرد، از راه آهن سرخس بازدید و در ادامه با حضور در گلزار شهدای شهرستان سرخس، با مردم این خطه دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جمع اقشار مختلف مردم سرخس گفت: مردم مرزنشین سرخس، حافظه مرز‌های کشور در این خطه هستند و باید مشکلات آن‌ها به ویژه موضوع ریزگرد‌ها حل و فصل شود.

رئیس جمهور گفت: من با مردم این خطه آشنا هستم و دلدادگی شان را به نظام و پایبندی شان را به ارزش‌های انقلاب می‌دانم و می‌شناسم، در روز‌های آینده هم موضوع فرماندار این شهرستان با دستور استاندار خراسان رضوی حل و فصل و فرماندار مشخص می‌شود.

رئیس دولت در ادامه به بحث توسعه یافتگی منطقه هم اشاره کرد و از مسئولان شرکت‌های فعال در منطقه و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس خواست در به کارگیری نیروی کارآمد برای این مجموعه ها، از نیرو‌های بومی استفاده کنند.

رئیس جمهور در گلزار شهدای سرخس با مردم دیدار کرد

رئیس جمهور روز پنجشنبه در ادامه سفر خود به  سرخس وارد گلزار شهدای “بهشت نبی”  سرخس شد و پس از ادای احترام به شهدای این شهر با جمعی از مردم و برخی اعضای شورای شهر سرخس در این مکان دیدار و گفت و گو کرد.

فاطمه زکنی گفت: حدود ۲۰۰ نفر از مردم در این برنامه از پیش اعلام نشده حضور یافتند و پس از مشاهده رییس جمهور نسبت به وی ابراز احساسات کردند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سرخس گفت: در این دیدار آیت الله رئیسی از مردم خواست مسایل و مشکلات خود را در قالب نامه به فرمانداری تحویل دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.