معاون استاندار اصفهان: مهارت‌آموزی نیاز ضروری کشور که باید به آن تکیه کرد

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز سید حسن قاضی عسگر روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان در استانداری اظهارداشت: بخشی از مسائل و مشکلات موجود در زمینه اشتغال، مربوط به نظام آموزشی حاکم در کشور است.

وی با بیان اینکه مشکلات اشتغال و مهارت آموزی از طریق قانونگذاری در مجلس حل شود تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی در همه کشورهای دنیا مورد حمایت دولت و حاکمیت قرار دارد تا با کیفیت مطلوب و در راستای نیازسنجی آموزشی پیش برود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان کرد: ۹۰ درصد دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی و کاربردی شاغل هستند.

به گفته وی ضربه اساسی به آموزش مهارتی یکی از خطاهای بزرگ محسوب می‌شود.

قاضی عسگر ادامه داد: امروز دانشگاه جامع علمی کاربردی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و تعدادی از این مراکز هم که مورد حمایت نهادهایی قرار داشتند، تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای متقاضی کار که به شرکت‌ها و صنایع مختلف مراجعه می‌کنند مهارت لازم را ندارند، بیان کرد: باید اعتبار لازم برای تقویت آموزش‌های مهارتی در بودجه امسال در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همه جویندگان کار باید در سامانه درخواست نیروی کار ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ استفاده از نرم افزارها در کشور وجود ندارد ادامه داد: اطلاع رسانی و تبلیغ لازم باید توسط رسانه‌ها و بویژه رادیو و تلویزیون به افراد بیکار ارائه شود و مشخصات افراد جویای کار در اختیار دانشگاهها قرار گیرد.

قاضی عسگر با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در زمینه حمایت از اشتغال زایی از مدیران بانک‌ها خواست در زمینه اعطای تسهیلات برای اشتغال زایی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: بانکها با اولویت بندی نسبت به طرح‌ها و کمترین بروکراسی، تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند و نگاه خود را در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری تغییر دهند.
بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که از جمعیت استان اصفهان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرد (۵۱ درصد) و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار زن (۴۹ درصد) هستند.
همچنین براساس نتایج سرشماری ۹۵، استان اصفهان دارای یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار است.
در استان اصفهان ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.
درمجموع یک میلیون و ۹۰ هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارد که با احتساب خانواده های آنها ۶۴ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.