۹۷ درصد استعلامات ثبتی مازندران به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: ۹۷ درصد پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات به صورت الکترونیکی در استان به مشتریان پاسخ داده می‌شود.

0 218

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک  مازندران، محمد حسن بهادر اظهار داشت:  ۹۷ درصد پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز و به صورت تماما الکترونیکی پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه الکترونیکی‌ شدن خدمات ثبتی نقش مهمی در کاهش فساد، کاهش هزینه‌ها و وقت  مراجعان دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته بخش عمده‌ای از جرائم مربوط به جعل اسناد مالکیت و قراردادها بود ولی امروز با الکترونیکی شدن خدمات ثبتی، آرشیو الکترونیکی سوابق و حذف فرآیندهای سنتی، امکان استفاده از سند مجعول در کشور به صفر رسیده است.

بهادر گفت: در مهر امسال، ۹۷ درصد استعلامات ظرف مدت دو روز پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی چمستان، جویبار، میاندورود، لاریجان، سوادکوه، سوادکوه شمالی و بندپی با ۱۰۰ درصد پاسخ به استعلامات ظرف مدت دو روز بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند.

وی تصریح کرد: در این مدت در پاسخ به خلاصه معاملات نیز واحدهای ثبتی استان به ۹۹ درصد خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز پاسخ داده اند که واحدهای ثبتی کلاردشت، سوادکوه ، میاندورود و لاریجان با ۱۰۰ درصد پاسخ بهترین عملکرد را در این حوزه داشتند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: در مهرماه امسال از دو هزار و ۴۰۸ مکاتباتی که از سوی دستگاه قضایی با ادارات ثبت اسناد و املاک استان شده به ۹۳ درصد آنها یعنی دو هزار و ۲۲۰ مورد آن به صورت مکانیزه و الکترونیکی پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی بابلسر، نور، بابل، جویبار ، تنکابن و نکا بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند.

بهادر گفت: الکترونیکی شدن خدمات موجب کاهش دعاوی ملکی و افزایش دقت و سرعت ارائه خدمات به مراجعان شده است و سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از نهادهای پیشرو در حوزه خدمات الکترونیکی  در کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.